Vietnámi kájtos beszámoló

2014.02.05. 07:38

Snejdy barátom egy fiatal kájtszörfös, aki kitalálta hogy a főiskola után néhány évig utazgat a világban a lehető legolcsóbban, és egzotikus helyeken kájtoktatóként keresi a kenyerét. Ezt elég ügyesen csinálja, mi pedig minden útja után közzétesszük itt tapasztalatait, képeit és videóit az adott országról. Egyiptom után íme legfrissebb vietnámi beszámolója.

Szörfös élet Keleten

Aki olvasta már valamelyik beszámolómat tudja, hogy kite ernyőmmel és deszkámmal követem a szelet és próbálom bejárni a világot. Az utóbbi időben a barátnőm, Lilla is csatlakozott hozzám. Vietnámba már együtt indultunk azzal a céllal, hogy ott töltjük a telet és tekintve, hogy állítólag olcsó az élet, egy kicsit utazgatunk és felfedezzük Ázsia további kiteos helyeit is. A tervünk sajnos hamar kudarcba fulladt, ugyanis amint kiértünk utolért minket a balszerencse és egymás után sújtottak minket a vietnámi átkok...

Miután megérkeztünk az országba -a Saigontól 5 órára lévő „kite paradicsomba”- Mui Ne-be vezetett az utunk. Ez lett a mi bázisunk, a parttól mindössze 5 percre laktunk és kájtos részen kívül 1-2 hullám spot is volt a közelben. Mui Né-t azonban az utóbbi években utolérte a turizmus, a sok orosz nyaralónak köszönhetően az árak is az egekbe szöktek, így alaposan keresnünk kellett az olcsóbb éttermeket és boltokat. Várakozásainkkal ellentétben nem volt olyan egyszerű megélni, a munka ugyanis kevesebb, a kiadás pedig több volt, mint amire számítottunk.

Ez a térség a szelet főleg a közelben lévő fehér és vörös homokdűnéknek köszönheti, ahogy a hőmérséklet emelkedik, erősödik vele a szél is. Reggelente gyengébb -15 csomó körüli- szél fúj, délután pedig akár 20-25 csomóra is felerősödhet. Ez mind szép és jó, csak sajnos velünk együtt érkezett a Haiyan nevű tájfun és teljesen megváltoztatta az időjárást. A sok eső után szerencsére megérkezett a napsütés és a szél is, aminek annyira örültünk, hogy rengeteg időt töltöttünk a vízen, egészen addig, amíg el nem lopták a felszerelésünket...

Maga a spot kezdőknek kevésbé ideális, hiszen néha hatalmas a ’shore break' -azaz hullámtörés- közvetlenül a part mellett, így még a fürdőzők közül is csak a legbátrabbak mentek be a vízbe.

Mui Ne és környéke
A közelben található egy nagyon szép vízesés, melyet egy kis patak folyás irányával ellentétesen haladva 20 perc séta alatt el lehet érni. Az út egyik oldalán vörös sziklák, a másikon pedig behajló pálmafák vezetnek minket a vízesésig. A térségben találhatók a korábban már említett vörös és fehér homokos dűnék, valamint a Lótusz tó. Ezek viszont már nem gyalogos távolságban vannak, de a bátrabbak motort bérelve megnézhetik. Természetesen Mui Ne halászfaluját is kötelező megtekinteni az erre járóknak! Phan Thiet a legnagyobb közelben lévő város, ahol majdnem harmad áron fellelhető minden és a lakosok se összehasonlíthatók a Mui Nében élőkkel. Távolabb a turistaközponttól a helyiek ugyanis sokkal kedvesebbek és segítőkészebbek, nem érzi úgy az ember, hogy csak a pénztárcát látják benne. Mi mindig itt végeztük a nagybevásárlásokat és az egyik legérdekesebb élményünk is ide kötődik, amikor karácsony idején végigjártuk a feldíszített utcákat és megcsodáltuk, hogyan ünneplik ők ezt az ünnepet.

Dalat
A legszebb város, ahol jártunk Dalat volt. Befizettünk egy egész napos körútra, ami magát a 6 órás rettenetes, zötykölődéssel teli buszos utazást leszámítva nagyon jó volt. Bár a sok látnivaló miatt, mindenhol csak 20 perceket tölthettünk, így nagyjából annyira volt idő, hogy elkészítsünk pár felvételt. A rohanás ellenére nincs okunk panaszra, megnézhettünk két gyönyörű vízesést (az egyiket egy bob-pálya szerű hullámvasútról közelítettük meg), ülhettünk elefánton és struccon, megkóstolhattuk a táj jellegzetes borait, kávéit és édességeit, pózolhattunk egy hatalmas Buddha szoborral és egy monostorba, illetve egy művészeti múzeumba is ellátogattunk.

Az erre járóknak mindenképp figyelniük kell, hiszen mindennapos a lopás, sokszor a motorokból leszívják a benzint vagy a bukósisakot viszik el a magára hagyott járgányokról és rengeteg a motorbaleset is. Sajnos szemetesek nem nagyon vannak, így lépten-nyomon eldobálják a szemetüket és a nap végén mindent a tengerbe dobnak. Az utcákon emiatt hemzsegnek a patkányok, a víz pedig annyira koszos, hogy ha bármilyen seb van az ember testén, nem szabad bemenni, mert azonnal elfertőződik (saját tapasztalat).

A végső konklúziónk még mindig az, hogy utazni érdemes, mert hihetetlen dolgokkal lehet találkozni. Nagyszerű emberekkel, érdekes sorsokkal és rengeteg különböző kultúrával. Azt mindenképp megtanultuk, hogy milyen az élet a komfortzónán kívül, és hogy nem lehet különböző kultúrájú népeket összehasonlítani, mert más neveltetés, más családi példa és értékrendszer teljesen más viselkedés és életformát eredményez. Aminek még örülünk (különösen Lilla, akit a hasánál fogva aztán könnyen meg lehet fogni), hogy jó pár egzotikus gyümölcsöt megkóstolhattunk, amit azelőtt még soha nem is láttunk. A helyiek kedvenc „noodle soup-ja”, a különféle utcai ételek és gumicukros édes italok, a tengeri herkentyűk és a krokodil hús is mind, mind gasztronómiai élményt nyújtottak. Szert tettünk egy menő tandem biciklire is, ami feldobta az utazásainkat, mindenki mosolyogva integetett nekünk bármerre jártunk, de sajnos túl komplikált lett volna hazahozni, ezért az utolsó napunkon eladtuk.

Mindenesetre nagyban megkönnyítette a kinti életünket, mert mindenki kétkerekű járművekkel közlekedett és bár a helyiek motorozási szokásai lenyűgöztek minket (teljesen normális, hogy 4 ember ül egy motoron, vagy, hogy szekrényt/hűtőt szállítanak az ölükben), mi nem mertünk motorra ülni, látva a szabálytalan és veszélyes közlekedést és persze ennek eredményét a mindennapos baleseteket.
Fontos, hogy az élet mindenhol szép, ha szörfözik az ember. Reméljük a videót látva mindenki erre gondol majd! Szeretnénk megköszönni a Bomba Engergy Drink-nek a támogatást, a Kiteline–nak a szörf felszereléseket, a MyActionCam–nek a GoPro kamerát és a tartozékokat, a Heavytools-nak a ruhákat, valamint a Carve napszemüvegeket a Ride Or Die storenak!

Gábor és Lilla utazásit itt követheted nyomon!

Csatlakozz hozzánk Facebook-on is!

Ha tetszett, nyomd meg a gombot!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.